Friday 22 June 2012

ME and RN/SN designation

Assalamu'alaikum....

HYE GUYS!!!!! nak taw cerita tak??? nak tak?? ok kalau tak nak pun nak cerita jugak.. Tadi tengah lepak-lepak lam bilik rehatkan diri lepas da kemas-kemas barang macam biasalah laptop depan mata fb on twitter on. dalam seronok-seronok chat dengan kawan aku ni sebab nak plan untuk shooting ni adalah naik notification dekat fb ada lecturer aku wish congrates for everyone pass 100%. ok ni gambar dia. 





ok nak taw gak apa yang lulus kan...lepas tu aku terus bukak page fakulti aku..aku baca semua post kat situ..dorang cakap semua da lulus exam LJM (Lembaga Jururawat Malaysia).

aku seakan tak percaya pada mulanya.. sambil aku bertanya lecturer dan kawan-kawan yang lain untuk confirmation, air mata sudah mula membasahi. Air mata kgembiraan jatuh bersama senyuman tanpa henti. setelah fakta di confirmkan oleh semua, terus mendail nombor di telefon sampai ke talian ibuku tercinta.. Aku bercerita sambil air mata masih berguguran.. Ibuku mengucapkan tahniah dan dengan serta merta aku terdengar sedikit tangisan darinya... dia gembira untuk aku..makin galak pula air mata ini mengalir mendengar tangisan itu.. I LOV YOU MOM. ok aku tak dapat nak cakap dengan ayah aku lagi nantilah..ayah memang lambat sikit.. hahahaha...dia no hal takpe..hehehe
tak sabar nak balik peluk diorang. =')


Dengan lulusnya exam itu maka nama aku sekarang sudah ada title RN / SN iaitu Registered Nurse / Staff Nurse. Sama je maksud dia dengan title tu bermakna aku dapatlah jadi nurse ataupun jururawat tak kira kat mana pun dalam dunia tapi nak pergi oversea adalah syarat2 dengan interview tu semua..heheh..  
ok..dan dengan berjayanya aku mendapatkan status itu bermakna terletak sudahlah satu TANGGUNGJAWAB di mana aku BAKAL bertanggungjawab untung jaga rakyat Malaysia.. waahhh macam penting je kan..SANGAT!! da sangat berisiko juga.. bakal bermain dengan nyawa juga taw..phewww~~

ok bakal bekejasama dengan Doktor sama ada di wad mahupun di klinik insyaAllah tak lama lagi.

sangat mendebarkan menantikan saat itu...

hehehe... yang penting aku sangat bahagia sekarang.. Keputusan dah keluar tunggu surat untuk penempatan jek...

phewww... sampai di sini dahulu untuk entry kali nie.. jumpa lagi di entry lain 

(>_<) 


..
khas dari SN SITI NUR'AQILAH BINTI BAKRI 

mmuuaacckkss BYE =D




No comments: