Wednesday 21 November 2012

AKU DAN HOSPITAL (PERENGGAN PERTAMA)

Assalamu'alaikum..
Hye guys.. again, me here =D

                   Ok.. da nak masuk 3 minggu aku pegang patient... (jaga) .. experience?? fuuhhh tak dapat nak kata apa.. aku da jadi in-charge staff.. aku da kene isi borang tu isi borang ni hantar borang tu hantar borang ni hantar patient ke sana hantar patient ke sini.. report itu report ini.. bagi ubat tu bagi ubat ni.. fuuhhh nak mati... 7 jam ngadap patient yang aku jaga aaahhh.. nak gila!!!!! aku tak mampu nak manage semua kerja lagi... dengan fully manual hospital ni.. ahhh pening..penuh form kene hantar, penuh report bertulisan tangan. dengan tulisan aku yang font 72.. ehhh..macam tipu jek.. ahhaha whatever yang penting nak gitau tulisan aku besau besau!! memang report aku lain dari orang dan panjang dari orang sebab tulisan besar hahaha...tiap2 kali aku in-charge patient aku akan balik lewat sebab akan ada keje aku tak siap.. gier betei.. nak2 kalau mentor aku ada lagi lambat dan ada je keje aku tertinggal..kalau hari lain relax je aku.. lengkap je keje aku.. celaka betei..pening aku.. dengar serita next week aku di hantar untuk masuk vantilator team.. ahh masak aku. da la tak reti.. haritu da bising doktor sebab aku tak taw nak prepare patient intubate macam mana.. ahahaha... bongok dokr lain order aku benda lain datang doktor lagi satu order lain celaka.. free free kene marah.. bongok betei..tak larat aku.. haiihhh... biorlah kene marah pun... malas nak banyak bising.. apa nak buat memang aku tak taw...haaaiihh...ikut sukalah.. nanti aku tawlah.. aku belajar dengan kerja mana sama...tengok dan buat adalah 2 perkara yang sangat berbeza ok..dan sekarang aku masih lagi terkejar-kejar buat semua kerja.. aku tak dapat lagi nak betul-betul manage time dalam ward tu... aku rasa semua aku nak sentuh teruk betul.. haiihh.. apa nak buat.. biarlah...lama-lama oklah tu..aku pun baru je sebulan kot phewww...still long time to go..nasib got few ward staff yang beri support.. lega sikitlah... dan aku masih tak dapat masuk dengan sorang staff  indian ni... pagi tadi aku dapat report pun mcm hape jek... da la on the spot..sepatutnya aku kene hantar case ke selayang..tapi tak jadi..kene in-charge pulak.. perrgghh giler.. mind and heart tak ready kot... haaaiihh nasib staff senior tolong.. phewww...aku kadang2 malu jugak nak mintak tolong itu ini.. tapi nak buat macam mana.. aku tak taw!!!!
                   Arrrgghhh... hampir tiap hari air mata jatuh.. tension sangat kot keje ni.. aku tak dapat terima lagi by heart and by mind.. too much pressure... everything is on my shoulder =( but what else to do... work is work, responsibility is responsibility... pray for my success...

tu je kot nak cerita setakat ni... thanks for stepping by.. jumpa lagi entry lain. heheheh...
tak larat nak merapu.. hahhaha.. ni je mampu untuk luahan rasa hati sendiri ahahahh... jumpa lagi..
BYE HAVE GREAT DAY GUYS =D





Almost like me...hahaha running here and there to get things done hahaha




No comments: