Friday 30 November 2012

AKU DAN HOSPITAL (PERENGGAN KEDUA)

Assalamu;alaikum.. Hye semua... yeaahh me again.. heeee..

          Oh.. sebab hari ni hari terakhir Novenber so banyak lah sikit entrynya ahahha... KONON.. kih3.. ok... untuk perenggan ke dua ni aku nak ceritalah sepanjang minggu ni aku kerja.. phewww.. macam biasa jadi nurse.. in-charge patient.. dan this week aku kerja PANJANG!!! 10 HARI non-stop.. ishhh... giler kan.. supposed after 6 days dah cuti.. tapi oleh kerana tak cukup staff kan.. aku dipanggil bekerja phewww.. mula tak nak taw tapi sebab sister da mintak tolong..oklah aku pun paksa relakan diri.. nasib aku pergi untuk hantar patient ke HKL. patient ada appointment kat sana.. hik3.. mula2 ada yang nak pergi HKL tukar dengan aku tapi aku tak nak.. sebab aku nak jumpa cik nani kononnya.. ahahaha lama tak jumpa dia.. nilah peluang dia.. heee.. last last aku dapat jugak pergi.. aku tak boleh kerja nanti aku kelam kabut sebab aku on holiday mood masa tu.. hantar patient oklah.. huhu.. last2 patient admitted kat HKL sana.. balik kene buat report.. pergghhh giler betul.. nak buat report satu hal.. panjang kot.. 3 kali buat tak betul lagi.. ahhahaha.. dah la sepatutnya ada date petang tu... GILER!!! dengan aku kesian orang yang menunggu aku tunggu lama.. dengan aku nak rushing siapkan kerja.. dengan aku risau masa tak cukup.. pergghhh.. giler!!! nasiblah senior staff kat situ baik.. dapatlah aku siapkan kerja pergghhh... menakutkan... isssshhh...balik mandi siap2 terus keluar.. HAHAHA... release tension lah konon.. kah3.. bolehlaaahh.. heeee... bukan selalu.. kih3.. konon.. fuuhh.. lepas tu next day aku kene jaga patient lain plak.. kali ni ramai pulak on Chemo meds.. pergghh tak pernah pernah jaga kali ni jaga.. giler jap.. mana nak kejar ubat.. mana nak settle keje sana sini.. hampir je aku kene marah.. kalau taaaakk.. isshh giler!! aku dapat rasa dalam hati dorang pk qila ni menyusahkan.. huuu.. aku dapat rasa dorang maki maki aku... huuuu... rasa bersalah giler ngan dorang tapi apa boleh buat aku memang tak taw.. huuuuu... aku baru lagi weeehh.. belajar lag.. issshh.. sabarlaahh.. nanti aku da expert tak menyusahkan korang sangat dah... mintak maaf taw...aku tengah cuba sehabis baik aku ni... maaf sekali lagi...kelam kabur giler.. terkejar sana sini... and adalah satu hari aku kene kerja double shift.. means 14jam sehari straight.. ahahaha.. lagi satu pengalaman.. aku nak pengsan.. badan rimas gila... berpeluh kot.. eeeiiuuu tak sukaaaa... tapi pk kerjakan fuhhh..gagahkan jugaklah aku ni.. adesss...berjayalah habiskan semua kerja.. pheww... ada yang on time.. kadang2 ada yang x on time... btw.. i'm still in learning process.. long way still to go.. maaf kalau kadang-kadang menyusahkan...better aku mintak tolong dari aku buat silap.... will try my very best... heeee... ok tu je nak membebel.. hahahaa.. nak pegi makan.. lapaaarrr... hahahha... see in next entry.. mmuuaacckks... bye...









No comments: