Friday, 4 January 2013

IT'S 2013

HYE HYE.. EHHH ASSALAMU'ALAIKUM..

        Sedar tak sedar dah masuk 2013 kan.. wehh sedar tak wehh... 2013 dah weh.. umur pun bakal naik satu tahun lagi.. cepat kan??? days past by... apa je amalam kita dah buat selama ni.. erkkk alahai baik pulak kan.. pheww... sorry entry new year lambat sikit.. hai ni baru berkesempatan untuk buat satu entry.. huhuhu... well.. every new years come.. almost everyone make a new resolution at least one each.. huuuu. aku?? well.. secara jujurnya aku tak ada azam pun.. ahhaha.. kalau orang tanya apa azam kau.. mulalah sel otak aku gerak lari sana sini nak fikir apa azam aku ek.. hahahhaha.. ntahlah.. takdelah rasa sangat nak berazam banyak-banyak.. satu pun macam susah.. cuma ada doa berterusan dan niat serta keihkhlasan dalam setiap apa yang aku buat.. "Meti ada yang ko nak sangat buat kan? tu kira macam azamlah" owwhh ye eah.. kalau macam tu banyaklah.. tapi azam tu bukan untuk tahun ni.. mungkin untuk tahun mendatang.. setakat ni.apa saja masa yang aku lalui.. aku akan teruskan dan buat mana mampu..

       Well " Inna 'amalu binniyah" Setiap perbuatan perlu disertakan dengan niat.. so niat tu penting.. doesn't seem much different from resolution isn't it? (>_<) jadi azam niat tu almost the same lah kan.. correct me if i'm wrong. NIAT.DOA kepadaNYA. ahh such a perfect combination.. Have a fully trust on HIM. HE's the Great. Allah takkan pernah bawa hambanya ke lembah hina melainkan hamba itu sendiri membawa dirinya...

      Yeaahh baikkan nampak.. well BANYAK OK aku buat silap.. yes DOSA .. phewww dunno how to pay back all the sins.. *sigh* tabahkan hati dan cuba perbaiki diri.        

     So, 2012 pun dah habis.. remembering all the memories are too much to be missed off.. banyak sangat kejadian bahagia sedih terjadi dalam 2012.. banyaknya bahagialahkan =D. yang pahit jadi pengajaran yang manis jadikan teladan. itu pepatah melayu.. betullah.. da tu takkan nak ikut yang jahat... ohoho.. ok.. tinggalkan 2012 di situ.. bergerak ke 2013 dengan harapan baru.

  Melangkah ke 2013 dengan azam dan harapan baru, BISMILLAHIRRAHMANIRAHIM pembuka langkah. kaki kanan didahulukan.. pengharapan tinggi untuk yang terbaik setinggi gunung, moga 2013 banyak membawa senyuman dari air mata. (>_<)


Hilangnya hari berganti hari,
hilangnya bulan berganti bulan,
hilangnya tahun berganti tahun,
anjakan tahun takkan pernah terhalang,
Peribadi dan fizikal,
selalu,
tingginya tembok dihadapan untuk dilepasi,
dalam kelemahan diri,
ada kekuatan perlu ditanam,
dalam kesulitan,
 ada kesenangan perlu dicari,

dalam kesulitan jalan beronak,
dalam kesusahan berliku,
bangkitlah mengejar hari,
bangkitlah mengejar diri,
ubah diri, 
ubah hati,
kemajuan dicapai,
kejayaan terserlah,
kepercayaan diperoleh.





heee merapu sikit atas tu ahahah.. till next time BYE (>_<)




2 comments:

ana wahdah said...

salam ukhuwah yg sweet ^^

nice template..

cikbunga said...

hye tq.. ukhuwah fillah (>_<)